Jak zoptymalizować konwersję strony internetowej?

Podczas promowania strony internetowej istotna jest nie tylko liczba jej wyświetleń, ale również współczynnik konwersji. Dlatego każdy właściciel witryny powinien wiedzieć, czym jest ten wskaźnik i jakie działania można podjąć w celu jego optymalizacji.

Czym jest konwersja?

Jest to stosunek liczby wejść na stronę do podjęcia przez odwiedzających pożądanej akcji. W przypadku sklepów internetowych będzie to zakup jakiegoś produktu. Jednak może to być na przykład także podanie swojego adresu e-mail i zapisanie się na newsletter. To ta liczba określa realne korzyści, jakie osiągnie właściciel strony z każdego odwiedzającego. Z tego powodu bardzo istotna podczas przeprowadzania kampanii reklamowych jest optymalizacja konwersji. Jakie są najlepsze sposoby na poprawę tego parametru?

Jak można ją zoptymalizować?

Po części znalezienie odpowiednich metod wymaga metody prób i błędów, jednak można określić kilka uniwersalnych działań, które sprawdzają się niezależnie od specyfiki danej witryny. Po pierwsze ważna jest jej przejrzystość. Odwiedzający nie powinni mieć problemów z nawigacją już podczas pierwszego wejścia na nią. Z tego powodu powinny znajdować się tam tylko niezbędne elementy. Dodatkowo warto utrzymać stronę w stosowanej kolorystyce, która nie będzie męczyć oczu.

Działania, których celem jest optymalizacja konwersji, powinny brać pod uwagę wygodę odwiedzających daną stronę. Dlatego ważną kwestią jest minimalizacja liczby kliknięć potrzebnych do wykonania pożądanej akcji na przykład zakupu lub zapisania się na newsletter. Podobnie wygląda sprawa ze wszelkimi formularzami, które powinny być jak najkrótsze i zawierać tylko niezbędne informacje. Konieczność poświęcenia zbyt dużej ilości czasu jest czynnością skutecznie zniechęcającą potencjalnych klientów.

W przypadku sklepów internetowych bardzo ważne są dobrze zrobione zdjęcia towarów. Atrakcyjne fotografie mogą bowiem skutecznie zachęcić do zakupu niezdecydowane osoby. Podobną funkcję spełnia ciekawy opis, który wychodzi poza nudne formułki. Warto, aby był on pisany językiem korzyści, czyli by czytelnik dowiedział się z tekstu, co może zyskać, kupując dany produkt.

Ocena efektów

Aby mieć pewność, że optymalizacja konwersji przyniesie spodziewane rezultaty, konieczna jest analiza. Powinna być ona wykonywana przed i po podjęciu każdej zmiany na stronie. Pozwoli to na zmierzenie efektów poszczególnych zmian. Dzięki tej wiedzy możliwe będzie dokładne określenie, jakie zmiany na stronie wpływają najmocniej na wzrost stopy konwersji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here