Kiedy warto zainwestować w fulfillment

Fulfillment to outsourcingowa usługa, która usprawnia prowadzenie biznesu w branży e-commerce. Przekazanie działań logistycznych na ręce podwykonawcy jest wygodne, jeśli firma realizuje kilkaset zamówień miesięcznie. Fulfillment sprawdza się także w wzmożonych okresach wysyłek. Kiedy i dlaczego warto zainwestować w outsourcing logistyki?

Fulfillment – co to jest?

Fulfillment to usługa, która polega na outsourcingu łańcucha logistycznego. Oznacza to przekazanie pewnych procesów zewnętrznemu operatorowi. O jakich działaniach mowa? Firmy, które oferują fulfillment, mogą przejąć czynności takie jak magazynowanie towarów, kompletowanie zamówień, a też pakowanie i wysyłka paczek.

Niektóre podmioty proponują również zajęcie się ewentualnymi reklamacjami oraz zwrotami. Taką usługę ma np. firma InPost, której ofertę można znaleźć na stronie internetowej pod adresem https://inpost.pl/fulfillment. Taki kompleksowy fulfillment sprawia, że wszystkie procesy logistyczne zostają ściągnięte z barków przedsiębiorstwa. Dzięki temu firma może nieco odetchnąć i skupić się na rozwoju biznesu, działaniach marketingowych, employer brandingu czy innych aspektach funkcjonowania interesu.

Dla kogo jest fulfillment?

W ostatnim czasie fulfillment zyskał duże uznanie w kręgach przedsiębiorców z branży e-commerce. Wszystko dlatego, że outsourcing logistyki jest nie tylko wygodny, ale i opłacalny pod kątem finansowym. Warto jednak podkreślić, że rentowność korzystania z takiej usługi zależy od ilości zleceń realizowanych przez daną firmę.

Mikroprzedsiębiorcom czy właścicielom niewielkich, lokalnych biznesów, które otrzymują maksymalnie kilkadziesiąt zamówień w miesiącu, może nie opłacać się korzystanie z outsourcingu logistyki. W przypadku małych firm opłaty za fulfillment czasami przewyższają koszta związane z samodzielnym przechowywaniem towarów oraz wysyłaniem paczek.

Fulfillment w wzmożonym okresie wysyłek

Jeśli prowadzi się biznes w e-commerce, to szybko można zetknąć się ze zjawiskiem sezonowości zakupów. Na przestrzeni roku da się wyróżnić okresy, w których panuje zdecydowanie rosnący popyt, a klienci składają o wiele więcej zamówień. Mowa tu m.in. o sezonie przedświątecznym czy wyprzedażowym.

Przed Bożym Narodzeniem lub w trakcie Black Friday trzeba być przygotowanym na wzmożoną realizację wysyłek. Należy mieć na uwadze, że w tym okresie firma zazwyczaj potrzebuje dodatkowej przestrzeni magazynowej, nadprogramowych materiałów do pakowania zamówień czy większych zasobów ludzkich. W końcu wydajność załogi, która obsługuje zlecenia w zwykłych warunkach, nie wzrośnie nagle razem ze zwiększonym nakładem pracy.

Dlatego też w okresie wzmożonej wysyłki zamówień przydaje się fulfillment, który pozwala na usprawnienie realizacji zleceń na każdym etapie łańcucha logistycznego. Docelowi klienci z pewnością docenią szybką oraz bezproblemową dostawę. Sprawne doręczenie jest dla nich ważne zawsze, a w okresie świątecznym i podczas kupowania prezentów na ostatnią chwilę jeszcze bardziej zwracają na to uwagę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here