Partnerstwa marketingowe są nieocenionym kanałem napędzania marki lub biznesu. Budują wiarygodność i zaufanie, tworzą znaczenie, a także odblokowują nowych odbiorców i kanały marketingowe. Jednym z najbardziej ekscytujących sposobów na stworzenie strategicznego sojuszu z inną firmą jest współmarketing.
Co-marketing to podejście biznesowe, w którym dwie marki łączą siły, aby promować swoje produkty i/lub usługi wśród swoich odbiorców docelowych. W ten sposób powstaje strategiczne partnerstwo, które umożliwia firmom realizację kampanii, których w przeciwnym razie nie byłyby w stanie przeprowadzić samodzielnie. Obie strony dopasowują oferty, które wzajemnie się uzupełniają i łączą swoje wysiłki, zamiast tworzyć samodzielne inicjatywy marketingowe. W rezultacie uzyskują lepszą jakość treści, większą widoczność, zwiększone generowanie leadów i lepszą lojalność klientów.
Współcześni marketerzy muszą stawiać czoła wielu wyzwaniom i toczyć nieustanną walkę, aby skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców docelowych. Jeśli dodać do tego wysoce konkurencyjną branżę, ich praca wydaje się wręcz niemożliwa. Jednak angażując się w działania co-marketingowe, mogą znaleźć nowy kąt, zaprezentować swoje produkty i usługi w najlepszym możliwym świetle i dotrzeć do szerokiego grona nowych klientów. Odwiedź https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/ by zyskać przewagę nad konkurencją w sieci.
Jak zaangażować się we współmarketing?
Angażowanie się we współmarketing nie musi być zbyt skomplikowane. Logika, która za tym stoi jest dość prosta – istnieją firmy z unikalnymi produktami i usługami, które mogą uzupełnić Twoją ofertę. Te punkty styku oznaczają, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dzielicie podobne rynki docelowe. Tak długo, jak nie jesteście konkurentami, stanowi to owocną okazję do nawiązania niezapomnianej współpracy.
Partnerzy marketingowi, których wybierasz, powinni wzmacniać Twoją misję i to, co reprezentujesz. Umożliwiają podejmowanie działań i zwiększanie wpływu. Na przykład, naszą misją w DevriX jest wypełnienie luki między WordPressem a światem przedsiębiorstw. W związku z tym wielokrotnie współpracowaliśmy z Pagely – dostawcą zarządzanego hostingu WordPress, aby budować skalowalne rozwiązania internetowe i wspierać rozwój biznesu.
Ogólnie rzecz biorąc, głównym celem co-marketingu jest zapewnienie obopólnych korzyści, wzmocnienie reputacji firmy i opłacalności. Aby tak się jednak stało, musisz stworzyć kampanię co-marketingową o wspólnym celu, która będzie działać równie dobrze dla obu stron.
Dobrze poznaj swojego partnera
Co należy wziąć pod uwagę przy wyborze partnera do współpracy marketingowej? Partnerstwo co-marketingowe może pomóc firmom w osiągnięciu świetnych wyników, dając im jednocześnie przewagę nad konkurencją. Jednak, aby upewnić się, że Twój współpracownik jest Twoją parą stworzoną w niebie, musisz poznać go naprawdę dobrze. Istnieją trzy ważne aspekty, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniego partnera marketingowego – wartości marki, wielkość firmy i zakres świadomości marki oraz wspólna wiedza i doświadczenie.
Wartości marki
Angażując się w ko-marketing, nie tylko promujesz swoje produkty i markę, ale robisz to samo dla swojego partnera. Aby stworzyć obopólną wartość, zastanów się, jak blisko Twoja misja, wizja i cel są zgodne z misją, wizją i celem Twojego współpracownika. Będzie to miało bezpośredni wpływ na współpracę, więc lepiej dobrze odrobić pracę domową. Ponadto, kiedy już zbliżysz się do firmy, musisz najpierw upewnić się, że jesteście po tej samej stronie i wyznajecie podobną etykę marki, zaznacza https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/ .
Wielkość firmy i zasięg marki
Zakres i wielkość mają znaczenie. Jeśli Twój potencjalny partner marketingowy jest małą lub średnią firmą, ale z mniej znaną marką i ograniczoną świadomością marki, może nie być odpowiednim partnerem dla Ciebie. Z drugiej strony, próba nawiązania współpracy z firmami o ugruntowanej pozycji będzie wymagała o wiele więcej pracy, ponieważ będziesz musiał udowodnić im swój wysoki potencjał partnerstwa marketingowego. Lepiej więc wybrać organizację, która jest stosunkowo w tym samym przedziale co Ty i jest skierowana do podobnych odbiorców.
Wiedza i doświadczenie
Im więcej mądrości możesz wymienić ze swoim współpracownikiem, tym lepsze zyski oboje otrzymacie z kampanii co-marketingowej. Poszukaj wspólnych zainteresowań i wyzwań, które mają Twoi klienci. Po znalezieniu pokrywających się obszarów, pomyśl o sposobach dostosowania swojej wiedzy specjalistycznej do wiedzy partnera marketingowego i stwórz przekaz marketingowy, który będzie dobrze odbierany przez obie grupy odbiorców.