Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, żeby podjąć zatrudnienie jako kierowca busa, to dziś będzie to dla nas najlepszy moment. Jak się bowiem okazuje w całym naszym kraju brakuje olbrzymiej ilości osób, którzy chcieliby trudnić się takim zawodem. Pomimo tego, że taka praca przynosi wiele korzyści zarówno finansowych jak i odkrywczych to jesteśmy skazani na opuszczanie swoich domów na długi czas. Właśnie przez to kierowcy zaczęli uciekać do pracy, która będzie wykonywana na miejscu. Co jednak możemy zrobić, kiedy praca w ruchu ciągłym odpowiada naszym wymaganiom? Tutaj przede wszystkim musimy wiedzieć, że do podjęcia pracy jako kierowca, czy to w transporcie krajowym, czy międzynarodowym nie musimy posiadać szczególnych uprawnień. Wystarczy, jeśli będziemy posiadali prawo jazdy kategorii B, które uprawnia nas do kierowania samochodami, których masa całkowita nie przekracza trzech i pół tony. Oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli posiadamy prawo jazdy na samochody osobowe, to możemy również prowadzić busa. Samochody dostawcze do wykonywania transportów podzielone są na takie, których zabudowa jest sztywna i będą to tak zwane blaszaki. Są one zdecydowanie mniejsze, posiadają mniejszą ładowność euro palet, oraz nie stwarzają takich problemów podczas załadunków i rozładunków. Wystarczy, że otworzymy drzwi tylne lub boczne i wózkowy na magazynie z łatwością ściągnie załadowany na nas towar. Zazwyczaj na taki samochód nie wchodzi więcej niż sześć sztuk palet o standardowych wymiarach, stąd cały ten proces trwa bardzo krótko. W takich samochodach mamy również możliwość spania, ponieważ łóżko znajduje się na tylnej ścianie naszej kabiny. Jeśli jednak jesteśmy osobami wysokimi, nie będzie to dla nas zbyt komfortowy sen. Pamiętajmy jednak, że samochody, którymi wykonuje się transport międzynarodowy posiadają szereg udogodnień dla kierowcy, między innymi jest to webasto, które ogrzeje naszą kabinę przez całą noc. Podczas chłodnych nocy powinniśmy jednak pamiętać o tym, żeby uważać na rozładowanie akumulatora, ponieważ takie ogrzewanie jest zasilane właśnie z niego. Drugim typem samochodu dostawczego jaki możemy spotkać podczas pracy jako kierowca międzynarodowy będzie tak zwany bus plandeka. Takie samochody są już zdecydowanie większe od standardowych blaszaków, ponieważ potrafią pomieścić na swojej pace nawet dwanaście euro palet. Możemy sobie zatem wyobrazić z jak długim samochodem będziemy mieli do czynienia. Tutaj jazdy busem będziemy musieli się z początku nauczyć. Jest on znacznie większy od naszych codziennych samochodów, dlatego powinniśmy uważać za każdym razem, kiedy wjeżdżać będziemy w wąskie uliczki na przykład we Francji. Tył naszego samochodu zachowuje się zupełnie inaczej niż w zwykłej osobówce, dlatego zdarzyć się może, że podczas ostrego skrętu możemy zabrać za sobą jakiś znak drogowy. Bus z plandeką posiada również znacznie bardziej komfortowe warunki dla kierowcy. Tutaj będziemy mieli do dyspozycji bardzo dużą kabinę, do której zmieścimy dosłownie wszystko czego potrzebować będziemy w trasie. Dodatkowo do naszej dyspozycji będzie wygodne łóżko, które znajdować się będzie nad naszymi głowami w tak zwanym kurniku. Właśnie tak nazywa się ta przestrzeń do spania ze względu na swój wygląd. Transport drogowy odbywa się również na dużo większych pojazdach, które swoją masą całkowitą nie mogą przekroczyć czterdziestu ton. Jednak do ich kierowania potrzebować będziemy specjalnego prawa jazdy i kursu kwalifikacji. Dodatkowo jeżdżąc takim zestawem ograniczałby nas tygodniowy czas pracy kierowcy. Jeżdżąc jednak busem nie będziemy posiadać tachografu, więc dla początkujących kierowców będzie to znacznie wygodniejsze. Dzisiaj przeglądając przeróżne oferty pracy spotkamy się wprost z ogromnymi możliwościami podjęcia zatrudnienia w transporcie międzynarodowym, nawet w momencie kiedy nie mamy jeszcze doświadczenia. Pamiętać musimy, że w tej pracy możemy spotkać się z przeróżnymi systemami pracy, oraz z różnymi formami płatności. Jeśli będziemy wykonywać transport międzynarodowy to najczęściej spotkamy się z ofertami jazdy dwóch tygodni, na tydzień wolnego w domu. Możemy również ten czas przedłużyć do trzech, lub nawet czterech tygodni, co odpowiednio przełoży się na nasze zarobki. Rzadko kiedy spotyka się system pracy w którym do domu będziemy zjeżdżać co weekend, tym jednak charakteryzuje się praca jako kierowca po kraju. Dodatkowo, spotkamy się z różnymi formami płatności. Jedne firmy płacą swoim kierowcom za każdy przejechany kilometr i tutaj najczęściej będziemy zarabiać około dwudziestu czterech groszy za każdy kilometr. Czasami jednak możemy zdecydować się na stałą dniówkę, więc jako kierowcy początkujący zazwyczaj zaczynać będziemy od kwoty stu pięćdziesięciu złotych za każdy dzień pracy. Musimy jednak wiedzieć, że możemy liczyć na szybki awans, więc już nasza kolejna trasa może być warta nawet stu osiemdziesięciu złotych za dzień. Jak widzimy oferty pracy dla kierowców możemy znaleźć dosłownie na każdym portalu, jeśli więc lubimy pracę w ruchu ciągłym to powinniśmy się nią zainteresować.