Sukces firmy zależy nie tylko od sprawnie prowadzonego biznesu, ale również od umiejętności nawiązywania dobrych relacji na gruncie zawodowym. Kontakty międzyludzkie są więc nieodłączną częścią niemal każdego rodzaju działalności. Warunkiem powodzenia każdego spotkania biznesowego jest nie tylko świadomość celu, w jakim jest ono organizowane, ale również stworzenie właściwej atmosfery sprzyjającej negocjacjom.
Cel spotkania biznesowego powinien warunkować jego charakter
Planując organizację rozmów biznesowych, w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad jego celem, gdyż od tego aspektu zależeć powinno miejsce i charakter spotkania. Sale konferencyjne są idealnym miejscem do przeprowadzenia szkoleń czy warsztatów pracowniczych. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że mogą pomieścić dużą ilość osób jednocześnie, zwykle nawet do 250 ludzi. Sale szkoleniowe mają dostęp do dużej ilości naturalnego światła oraz są klimatyzowane i wyposażone w niezbędny sprzęt audio-wizualny, co sprawia, że są dobrze przystosowane do pracy i wspomagają koncentrację uczestników. Co więcej, tego rodzaju pomieszczenia zwykle znajdują się w obiektach hotelowych, co pozwala nie tylko na odpoczynek (np. w przypadku szkolenia dwudniowego), ale również umożliwia łatwe zorganizowanie niezbędnych posiłków. Pożywny i smaczny obiad konferencyjny oraz przerwy kawowe z pewnością pozwolą wydajniej przyswajać zdobywaną wiedzę.
Lunch biznesowy sposobem na owocne negocjacje
Jeśli jednak planujemy spotkanie biznesowe w kameralnym gronie, wtedy lepiej zorganizować je w restauracji. Wspólne spożywanie posiłków buduje pozytywną atmosferę oraz sympatię dla osób towarzyszących, a to z kolei pozwala uzyskać solidny grunt pod owocne negocjacje. Pora umówionego spotkania również powinna być uwarunkowana charakterem spotkania. Lunch, którego uczestnikami zwykle są wybrani pracownicy firmy, organizowany jest w godzinach południowych i sprzyja precyzyjnemu omawianiu planów biznesowych. Atmosfera panująca na tego rodzaju spotkaniu jest dość formalna i zbliżona do tej, która obowiązuje w siedzibie firmy. Kolacja biznesowa to z kolei bardzo formalne spotkanie, podczas którego obowiązuje odświętny dress code i biznesowa etykieta. Kolacja organizowana jest zwykle po pracy i nierzadko stanowi sposób na nawiązanie istotnej dla rozwoju firmy współpracy z nowym kontrahentem. Kluczową kwestią podczas rozmów formalnych jest etykieta. Gospodarz spotkania, czyli osoba zapraszająca, powinien wybrać odpowiedni lokal. Wskazane jest również opłacenie rachunku. Menu na spotkania biznesowe warto również wcześniej zaplanować. W dobrym tonie jest sprawny wybór dania oraz umiejętność polecenia gościom smacznego posiłku.
Trójmiasto dobrym miejscem na negocjacje z kontrahentem
Gdańsk jako jedno z największych i dynamicznie rozwijających się miast Polski, jest dobrą lokalizacją na organizację spotkania biznesowego, zwłaszcza, gdy goście przybywają zza granicy. Dobra restauracja w Gdańsku powinna wyróżniać się dogodnym dojazdem, neutralnym charakterem wnętrza oraz profesjonalną obsługą. W lokalach, takich jak restauracja Zacisze położona w dzielnicy Łostowice (więcej na https://zacisze.gda.pl/dla-biznesu/ ), ze względu na eleganckie wnętrza i smaczną kuchnię można niemal bez wysiłku zbudować miłą atmosferę podczas spotkania biznesowego.