Jak używać emotikonów w SMS-ach reklamowych

Pierwszy emotikon z uśmiechniętą buźką został wysłany w 1982 roku przez Scotta Fahlmanna. Od tego czasu rynek emotikonów i emoji mocno się rozwinął. Według emojipedii istnieją już 3633 emoji. I liczba ta stale rośnie.

Wyrażanie emocji przy pomocy obrazków sprawdza się w komunikacji prywatnej, ale czy jest tak samo skuteczne w biznesie? Jak używać emotikon, aby przekaz był bardziej ludzki, ale nie odstraszał?

Emotikony a emoji w komunikacji SMS

Warto na początku wskazać różnice pomiędzy klasycznymi emotikonami a kolorowymi emoji. Te pierwsze to po prostu znaki interpunkcyjne lub cyfry połączone w taki sposób, aby tworzyły twarze, symulowały gesty ludzkie czy przedmioty. Emoji zaś to obrazki, które wkleja się do wiadomości i są one ulepszoną wersją emotikonów.

Różnica ta jest niezwykle ważna dla kampanii SMS. Stosowanie emoji w wiadomości powoduje bowiem znaczne skrócenie jej wielkości do jedynie 70 znaków.

Dlaczego warto używać emoji w SMS reklamowych?

Emotikony i emoji na potęgę wykorzystujemy w codziennej komunikacji SMS. Pomagają nam one pokazać emocje, które ciężko byłoby wyrazić przy pomocy tekstu pisanego. Dodając je do SMS-ów promocyjnych, nadajesz im osobistego charakteru, a co więcej te kolorowe obrazki mocno wyróżniają się w treści wiadomości, co pozwala skierować uwagę odbiorcy na konkretny element w tekście.

Komunikacja bez emotikonów wydaje się dla odbiorców sucha i szorstka. Warto je umieszczać, aby wiadomości wzbudzały w czytelnikach zaufanie i wyglądały bardziej naturalnie.

Dodatkowo badania pokazały, że uśmiechnięta buźka i inne emocje wyrażane przy pomocy emotikonów uruchamiają ten sam obszar mózgu, co w momencie kontaktu z prawdziwymi emocjami. Używane w odpowiedni sposób zwiększają zaufanie do marki, pomagają odbiorcom szybciej zapamiętać dany komunikat i wpływają na efektywność sprzedaży. Emoji pomagają również skrócić i urozmaicić tekst.

A co ciekawe eksperci używający emotikonów w swoich wiadomościach są odbierani przez odbiorców za bardziej sympatycznych i… kompetentnych.

Jak używać emotikon w kampaniach SMS?

Przede wszystkim rozsądnie. Tak jak wszystkiego, również emotikonów nie należy nadużywać. Zanim zdecydujesz się na wdrożenie ich do kampanii SMS, dokładnie zbadaj grupę docelową. Zaplanuj również kampanie z wyprzedzeniem i obserwuj wyniki. Możesz również zdecydować się testy A/B. Wysyłka SMS z SMS Center umożliwia takie analizy. Dzięki temu będziesz wiedział, co działa.

Wybierając emotikony, pamiętaj, aby unikać tych dwuznacznych czy niezrozumiałych dla odbiorców. Na większą swobodę w wykorzystaniu emoji możesz pozwolić sobie przy młodej grupie docelowej, tj. osób urodzonych w latach 80. i później.

Emotikony sprawdzą się w praktycznie każdej branży. Jednak w niektórych sytuacjach, przy konkretnych wiadomościach warto z nich zrezygnować. Nie używaj emoji w:

  • SMS-ach dotyczących spraw formalnych, np. związanych z wysyłką umowy,
  • sprawach technicznych, gdyż takie wiadomości mogą zostać odebrane jako żart,
  • windykacji,
  • branży finansowej, np. gdy masz do czynienia z przypomnieniami o płatnościach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here