Odpowiednio dobrana strategia sourcingowa może przynieść firmie wiele wymiernych korzyści, wśród których można wymienić chociażby jej lepsze funkcjonowanie. Surcing to kompleksowa strategia dla firmy definiująca osoby odpowiedzialne za poszczególne procesy biznesowe.
Celem każdego przedsiębiorstwa jest budowanie własnego wizerunku, dobry kontakt z klientami oraz zwiększenie sprzedaży. Aby te cele osiągnąć zarządy firm coraz częściej stosują różnego rodzaju narzędzia biznesowe, które mają usprawnić organizację pracy, optymalizować koszty i zatrudnienie, a także zwiększyć efektywność pracy. Podstaw sukcesu jest oczywiście analiza własnej firmy, która pozwala poznać przedsiębiorstwo i wskazać jego największe mankamenty. Jedną z najważniejszych rzeczy, o którą warto zadbać jest sourcing. Tu niezwykle pomocna jest wiedza specjalistów z OptiBuy.
Dobrze dobrana strategia sourcingowa
Strategia sourcingowa, która funkcjonuje w danym przedsiębiorstwie nie powinna być dziełem przypadku, a wypadkową różnego rodzaju konsultacji oraz przede wszystkim wiedzy fachowców. To przełoży się na lepsze funkcjonowanie firmy, usprawnienie procesów, oszczędności oraz zwiększenie sprzedaży – jednym zdaniem polepszenie kondycji firmy.
Jakie są cele sourcingu? Wśród najważniejszych zdecydowanie warto wymienić:
– systematyczne i widoczne zwiększenie wydajności,
– kontrolowane zarządzanie potencjałem,
– zwiększenie elastyczności zarządzania,
– poszerzenie kompetencji,
– sprawne pozyskiwanie odpowiednio wykwalifikowanych pracowników,
– optymalizacja kosztów pracy,
– otrzymanie oferowanych produktów w wyższej jakości,
– polepszenie wizerunki firmy,
– zwiększenie wolumenu produktowego.
Nie bez znaczenie jest tu doświadczenie osób, które planują strategię sourcingową. W dobie globalizacji zakupów i zwiększającej się liczbie firm potrzebna jest gruntowana znajomość zagranicznych rynków oraz bardzo dobry, systematyczny rozwój współpracy z kontrahentami.
Strategia ta powinna się rozpoczynać od:
– analizy danych wejściowych,
– kompleksowym i dogłębnym badaniem rynku,
– identyfikacją potencjalnych dostawców,
– oceną potencjalnych dostawców,
– opracowaniem kompleksowej strategii wraz ze szczegółowymi danymi obejmującymi jej wdrożenie.
Korzyści ze strategii sourcingowej
Wśród najważniejszych zalet tego rozwiązania można wymienić:
– oszczędności na poziomie 8-25%,
– stale poszerzaną bazę dostawców międzynarodowych,
– skuteczne działanie na podstawie szczegółowych audytów,
– zwiększenie wartości projektów,
– znaczące usprawnienie działania firmy.