Mówi się, że w przełomie XX i XXI wieku nastąpił ogromny wzrost i znaczenie cyfryzacji w naszym społeczeństwie. Tyczy się to również sklepów stacjonarnych, gdzie większość z nich oferuje wybór produktów bez wychodzenia z domu.
Wiele konsumentów zadaje sobie pytanie – zakupy przez internet czy w sklepie stacjonarnym? Jest to pewien dylemat do dyskusji, bo z jednej strony klient wybierając się do sklepu może produkt obejrzeć, zobaczyć, spróbować jak działa, natomiast decydując się na zakup z sklepie internetowym takiej możliwości nie ma. Klient dokonując zakupów przez internet kieruje się wyborem poprzez wystawienie opinii pod danym produktem, jego zdjęciem opakowania oraz czasem poprzez polecenie przez znajomych. W dzisiejszym świecie, gdzie większość czasu poświęcamy na pracę jest to dobra alternatywa zakupowa. Oszczędzamy czas na bezsensowne chodzenie po sklepach, zyskując więcej czasu na przykład dla swojej rodziny czy bliskich.
Dlatego też nie bez podstawy mówi się, że w dzisiejszych czasach prawdziwe pieniądze robi się online. Jeśli więc ktoś posiada dany produkt lub rzemiosło poprzez dobrą reklamę, oprawę graficzną jest w stanie stworzyć swój internetowy pasaż handlowy, docierając do większej liczby klientów, niż w sklepie stacjonarnym.
Dlatego też powstało wiele portali, które umożliwiają tanie zakupy online z możliwością porównania cen. Przykładem jest tutaj pasaż zakupowy https://www.zakupomat.net/. Jest to pewien pomysł na biznes, który na początku można pogodzić z pracą na etacie, a potem przerodzić to w wielki biznes, który nie będzie od Ciebie wymagał pracy w wyznaczonych godzinach. Jest na to wiele przykładów, np. Amazon, Allegro, czy światowej sławy Aliexpress, gdzie ludzie zamawiają produkty z całego świata.
Jedynym warunkiem dobrej sprzedaży, który musisz spełnić jest odpowiednia reklama produktu. Mówi się, że „reklama jest dźwignią handlu” i jest w tym bardzo dużo prawdy. Bez reklamy i odpowiedniej dźwigni mało osób będzie wiedziało o unikatowości stworzonego produktu. Również ważną rzeczą jest odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej. Przykład- wpisując zabawki Lublin korzystną sytuacją dla Ciebie jest to, że Twój sklep internetowy po wpisaniu w wyszukiwarce hasła zabawki Lublin wyświetla się na 1 stronie. To gwarantuję, że więcej ludzi znajdzie wejdzie na Twoją stronę. Im większy jest ruch, tym większe szanse zakupowe, co przekłada się na czysty zysk.
Gwarancją dodatkowego zysku jest podpisanie umowy np. z firmami, które chcą umieszczać na Twojej stronie płatne reklamy. Można skorzystać z opcji Google AdSense i zarobić dodatkowe pieniądze na tym, że ktoś kliknie w reklamy. Oczywiście koszt kliknięcia będzie uzależniony od tematyki reklamy w jaką kliknie użytkownik strony. Stawki te wahają się od 40 groszy do nawet 4-5 zł za jedno kliknięcie.
Zakładając swój internetowy pasaż handlowy trzeba brać pod uwagę również magazynowanie towaru, również potrzeba jest nawiązania współpracy z firmami kurierskimi. Jedynym minusem, który może się przydarzyć jest to, że konsument ma prawo zwrotu 14 dniowego od daty dostarczenia towaru, więc zwróconego produktu nie można już wystawić drugi raz.
Podsumowując założenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach jest bardzo dobrym pomysłem i jest nośnikiem sprzedaży. Ważne jest, żeby wystawiając produkt na swój sklep internetowy różnił się od konkurencji unikatowością, ceną oraz funkcjonalnością.
Przeczytaj też: http://nadwisla24.pl/2019/12/06/zakupy-internetowe-vs-stacjonarne/