Webinary stały się bardzo popularnym narzędziem generowania leadów, ponieważ są fantastycznym sposobem na interakcję z publicznością. Webinary pozwalają nam dostarczyć dużą wartość i wygenerować wysokiej jakości leady, ponieważ jest to format, który przekazuje dużą ilość informacji i jednocześnie generuje zaangażowanie. https://efectownia.pl
Czym są webinary i jak wykorzystuje się je w marketingu internetowym?
Webinary to treści wideo, które koncentrują się na dostarczaniu wiedzy i szkoleń. W wielu przypadkach treści są nadawane na żywo, z pozostawieniem miejsca na pytania od publiczności, a następnie są nagrywane i przechowywane na platformie, tak aby można je było odtworzyć na żądanie. Czas trwania może być różny, ale zazwyczaj jest ograniczony do maksymalnie 1-2 godzin.
Celem webinaru jest dogłębne wyjaśnienie jakiegoś tematu, np: Jak korzystać z narzędzia lub programu cyfrowego, korzyści płynące z konkretnego produktu lub usługi, służy jako wprowadzenie do tematów, które będą poruszane w dłuższym kursie, dzielenie się wiedzą na tematy związane z sektorem, w którym działa firma, aby pozycjonować się jako ekspert w tej dziedzinie. https://efectownia.pl
Webinaria są zazwyczaj udostępniane bezpłatnie. Zapisanie się jest traktowane jako wyraźna oznaka zainteresowania sektorem marki i może służyć jako sposób na wprowadzenie użytkownika do naszej strategii generowania leadów. Ponieważ jest to obszerna i skoncentrowana treść, jeśli użytkownik wziął udział w webinarze (lub nawet aktywnie w nim uczestniczył zadając pytania), możemy uznać go za wysokiej jakości lead.
Jak krok po kroku stworzyć webinar do generowania leadów?
- Zdefiniuj podstawy
Pierwszym krokiem jest jasne określenie, co chcesz osiągnąć dzięki webinarowi: oprócz pozyskania większej liczby leadów do swojej bazy danych, możesz chcieć wypromować nowy produkt lub usługę, pozycjonować się jako ekspert w konkretnym sektorze, rozwiać wątpliwości na temat związany z Twoją marką itp.
2 Utwórz zdarzenie i skonfiguruj transmisję
Aby uruchomić webinar, potrzebujesz platformy, która pozwoli Ci zaplanować wydarzenia na żywo (YouTube jest naszym faworytem) oraz narzędzie do kodowania, które pozwoli Ci zarządzać wysyłanym sygnałem.
- Stwórz strony docelowe i formularze leadów
Kiedy już określisz główne szczegóły swojego webinaru, musisz zacząć myśleć o przyciągnięciu na niego ludzi. Jak w każdej strategii generowania leadów, będziemy musieli stworzyć landing page, na którym wyjaśnimy najważniejsze informacje dotyczące webinaru i zaprosimy odwiedzających do przyłączenia się poprzez formularz. Biorąc pod uwagę, że oferujemy wysokiej jakości treści, możemy stworzyć bardziej rozbudowaną formę niż zwykle. To również zapewnia, że przyciągamy wysokiej jakości leady.
- Promuj webinar poprzez e-mail marketing
W ramach formularza pozyskiwania leadów, osoby zainteresowane udziałem w webinarze zostawią Ci swój adres e-mail. Dlatego trzeba będzie stworzyć serię zautomatyzowanych wiadomości e-mail, które będą wysyłane do zarejestrowanych użytkowników, wskazując dzień i godzinę wydarzenia, jak mogą się z nim połączyć i jakie są opcje interakcji. Jako minimum, powinni oni otrzymać wstępną wiadomość e-mail po rejestracji, przypomnienie na krótko przed rozpoczęciem transmisji na żywo oraz wiadomość e-mail po wydarzeniu z linkiem do nagrania. Dodatkowo ciekawym rozwiązaniem jest wysłanie e-maila zapowiadającego webinar do użytkowników z Twojej marketingowej bazy e-mail. Skoro już wykazali zainteresowanie Twoją marką, jest duża szansa, że będą chcieli się zapisać.