Czym są webinary i jak wykorzystuje się je w marketingu

Webinary stały się bardzo popularnym narzędziem generowania leadów, ponieważ są fantastycznym sposobem na interakcję z publicznością. Webinary pozwalają nam dostarczyć dużą wartość i wygenerować wysokiej jakości leady, ponieważ jest to format, który przekazuje dużą ilość informacji i jednocześnie generuje zaangażowanie. https://efectownia.pl

Czym są webinary i jak wykorzystuje się je w marketingu internetowym?

Webinary to treści wideo, które koncentrują się na dostarczaniu wiedzy i szkoleń. W wielu przypadkach treści są nadawane na żywo, z pozostawieniem miejsca na pytania od publiczności, a następnie są nagrywane i przechowywane na platformie, tak aby można je było odtworzyć na żądanie. Czas trwania może być różny, ale zazwyczaj jest ograniczony do maksymalnie 1-2 godzin.

Celem webinaru jest dogłębne wyjaśnienie jakiegoś tematu, np: Jak korzystać z narzędzia lub programu cyfrowego, korzyści płynące z konkretnego produktu lub usługi, służy jako wprowadzenie do tematów, które będą poruszane w dłuższym kursie, dzielenie się wiedzą na tematy związane z sektorem, w którym działa firma, aby pozycjonować się jako ekspert w tej dziedzinie. https://efectownia.pl

Webinaria są zazwyczaj udostępniane bezpłatnie. Zapisanie się jest traktowane jako wyraźna oznaka zainteresowania sektorem marki i może służyć jako sposób na wprowadzenie użytkownika do naszej strategii generowania leadów. Ponieważ jest to obszerna i skoncentrowana treść, jeśli użytkownik wziął udział w webinarze (lub nawet aktywnie w nim uczestniczył zadając pytania), możemy uznać go za wysokiej jakości lead.

Jak krok po kroku stworzyć webinar do generowania leadów?

  1. Zdefiniuj podstawy

Pierwszym krokiem jest jasne określenie, co chcesz osiągnąć dzięki webinarowi: oprócz pozyskania większej liczby leadów do swojej bazy danych, możesz chcieć wypromować nowy produkt lub usługę, pozycjonować się jako ekspert w konkretnym sektorze, rozwiać wątpliwości na temat związany z Twoją marką itp.

2 Utwórz zdarzenie i skonfiguruj transmisję

Aby uruchomić webinar, potrzebujesz platformy, która pozwoli Ci zaplanować wydarzenia na żywo (YouTube jest naszym faworytem) oraz narzędzie do kodowania, które pozwoli Ci zarządzać wysyłanym sygnałem.

  1. Stwórz strony docelowe i formularze leadów

Kiedy już określisz główne szczegóły swojego webinaru, musisz zacząć myśleć o przyciągnięciu na niego ludzi.  Jak w każdej strategii generowania leadów, będziemy musieli stworzyć landing page, na którym wyjaśnimy najważniejsze informacje dotyczące webinaru i zaprosimy odwiedzających do przyłączenia się poprzez formularz. Biorąc pod uwagę, że oferujemy wysokiej jakości treści, możemy stworzyć bardziej rozbudowaną formę niż zwykle. To również zapewnia, że przyciągamy wysokiej jakości leady.

  1. Promuj webinar poprzez e-mail marketing

W ramach formularza pozyskiwania leadów, osoby zainteresowane udziałem w webinarze zostawią Ci swój adres e-mail. Dlatego trzeba będzie stworzyć serię zautomatyzowanych wiadomości e-mail, które będą wysyłane do zarejestrowanych użytkowników, wskazując dzień i godzinę wydarzenia, jak mogą się z nim połączyć i jakie są opcje interakcji. Jako minimum, powinni oni otrzymać wstępną wiadomość e-mail po rejestracji, przypomnienie na krótko przed rozpoczęciem transmisji na żywo oraz wiadomość e-mail po wydarzeniu z linkiem do nagrania. Dodatkowo ciekawym rozwiązaniem jest wysłanie e-maila zapowiadającego webinar do użytkowników z Twojej marketingowej bazy e-mail. Skoro już wykazali zainteresowanie Twoją marką, jest duża szansa, że będą chcieli się zapisać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here