Dobrze wyposażone biuro

Biuro to miejsce do niedawna jeszcze kojarzące się przede wszystkim z nudą, przeciętnymi standardami i brakiem dekoracji. Typowe pomieszczenie biurowe było urządzone w odcieniach szarości, a znajdujące się w nim meble nie przedstawiały ani wysokiej jakości, ani wymyślnego designu. Obecnie, kultura biurowa znacząco się rozwinęła, a architekci i dekoratorzy wnętrz prześcigają się w wymyślaniu nowych rozwiązań dedykowanych właśnie dla tego typu pomieszczeń.

Biurka i fotele/krzesła do biura. Krótki poradnik przed zakupem

Meble biurowe są niezwykle istotne, nie tylko z perspektywy samego pracodawcy, ale także korzystających z nich na co dzień pracowników. Spędzają przy nich codziennie wiele godzin, wykonując obowiązki pracownicze, jak i odpoczywając podczas przerwy. Dlatego, w wyborze mebli biurowych powinniśmy dołożyć starań, by spełniały one nie tylko najważniejsze normy ergonomiczne, ale także dobrze wpływały na samopoczucie naszych pracowników.

Wśród najważniejszych mebli znajdują się przede wszystkim biurka oraz krzesła lub fotele, przeznaczone do używania podczas wykonywania pracy siedzącej. Meble te są niezwykle istotne właśnie ze względu na pozycję, w której przy nich pracujemy. Jak dobrze wiemy, pozycja siedząca jest niezwykle niezdrowa dla naszej postawy – obciąża kręgosłup, doprowadzając z czasem do jego zwyrodnienia.

By zapobiegać wystąpieniu takich problemów zdrowotnych u pracowników, warto dołożyć starań, wybierając właśnie biurka i fotele biurowe. Przede wszystkim – warto sięgnąć po te, których ustawienie pozwala na ich regulację. W przypadku biurka – będzie to możliwość regulacji wysokości ustawienia blatu. Najbardziej praktyczne są te modele, które pozwalają na elektryczną regulację ich wysokości. Dzięki zastosowaniu tego mechanizmu nie ma potrzeba schylać się, lub rozkręcać wybrane elementy konstrukcji biurka. Automatyczna regulacja jest szczególnie istotna w przypadku tych biur, w których różni pracownicy wykonują naprzemiennie swoje obowiązki przy tych samych blatach.

W przypadku  fotela – sprawa jest bardziej skomplikowana. Podstawową sprawą jest możliwość regulacji wysokości ustawienia siedziska. Dobrze jednak, jeśli krzesło lub fotel pozwalają także na regulację ich oparcia (w pionie, jak i poziomie), zagłówka, a także – podłokietników. Każdy z tych elementów konstrukcji ma za zadanie uczynić pracę w pozycji siedzącej możliwie jak najzdrowszą dla naszego kręgosłupa.

W przypadku krzeseł ważny jest również (bardziej niż w przypadku biurka) ich design. By dane biuro nie prezentowało się jako nudne, szare pomieszczenie, warto sięgać po krzesła wykonane z fantazyjnych materiałów lub pokryte ekstrawaganckimi kolorami. Szczypta „kolorystycznego szaleństwa” na pewno nie zaszkodzi w żadnym biurze, a może przynieść nawet pozytywne efekty – stymulując samopoczucie pracowników.

Wyposażenie biur w meble – gdzie i jak kupować?

Osobom poszukującym zaufanych i sprawdzonych dostawców rozwiązań dla biur, polecamy zapoznać się z ofertą sklepu internetowego brylapus.pl. W jego ofercie znajdują się zarówno fotele/krzesła biurowe (te prezentujące tradycyjny, jak i nowoczesny design) oraz biurka z regulowanym automatycznie blatem.

Oferta obejmuje także szeroki wybór akcesoriów stosowanych w biurach – stojaków, wieszaków, przegród, stolików, mat, osłon oraz licznych innych. Warto podkreślić, że z oferty brylaplus.pl korzystają zarówno prywatni przedsiębiorcy pragnący wyposażyć swoje biura, jak i wielkie korporacje dysponujące olbrzymimi przestrzeniami biurowymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here