Dobrze przemyślane wizytówki firmowe mogą przyciągnąć do Ciebie nowych interesantów. Jak je solidnie przygotować i stworzyć coś praktycznego, subtelnego, a zarazem zwracającego uwagę potencjalnych klientów?
Reklama to podstawa
Każda firma, niezależnie od branży, powinna posiadać własne wizytówki firmowe. Można je znaleźć w salonach fryzjerskich, bankach, centrach ubezpieczeniowych i wielu innych miejscach. Dobrze przygotowana wizytówka firmowa zachęca do skorzystania z usług firmy i zawiera niezbędne dane kontaktowe, a także udziela podstawowych informacji na temat danej marki. Aby ten prosty kartonik spełnił wszystkie te cele, powinien być odpowiednio przemyślany. Tu nic nie może być przypadkowe, dlatego dobrze zastanów się nad tym, jak powinna wyglądać Twoja wizytówka.
Po co powstają wizytówki firmowe?
Zanim rozpoczniesz projektowanie wizytówki firmowej, musisz zrozumieć, do czego ona właściwie ma służyć. Dzięki temu możesz uniknąć wielu często popełnianych błędów – przesytu treści czy braku najważniejszych informacji. Wizytówka ma przede wszystkim stanowić połączenie między klientem a firmą. Na tym niewielkim kartoniku powinny być zawarte dane kontaktowe firmy lub jej reprezentanta, adres mailowy, a także numer telefonu. Wizytówka powinna w prosty, rzeczowy sposób wyjaśnić, czym zajmuje się Twoja marka. Tekst powinien w krótki i zwięzły sposób tłumaczyć, czego potencjalny klient może się spodziewać, kontaktując się z Tobą lub Twoim pracownikiem.
Do kogo ma trafić wizytówka?
Kolejne pytanie, które warto sobie zadać przed stworzeniem wizytówki, brzmi: do kogo ona właściwie ma dotrzeć? Odpowiedź wydaje się oczywista: do klienta. Jednak do jakiego klienta chcesz dotrzeć? Przykładowo, jeśli prowadzisz kancelarię prawniczą, chcesz dotrzeć do osób, które potrzebują pomocy prawnej, doradztwa z zakresu prawa lub podobnych usług. Twoja wizytówka musi od początku pokazywać, do kogo jest skierowana. Idąc tym tropem, wizytówki prawnicze powinny być uporządkowane i przedstawiać zakres usług Twojej kancelarii lub specjalizacje prawnika, dla którego powstała. Taka sama zasada obowiązuje w przypadku każdej innej branży – określ klienta i dostosuj swoją wizytówkę firmową do jego oczekiwań.
Co powinno się znaleźć na wizytówce firmowej?
Gdy już przejdziesz do tworzenia wizytówki, zastanów się, co powinno się na niej znaleźć. Czy jest to wizytówka firmowa czy stworzona dla konkretnego pracownika? Podczas projektowania treści uwzględnij również powyższe pytania – dostosuj informacje do swojego potencjalnego klienta i zawrzyj w projekcie najważniejsze dane kontaktowe. W krótkich punktach przedstaw zakres usług Twojej firmy lub pracownika. Jeśli tworzysz wizytówkę firmową dla pracownika, nie zapomnij o wpisaniu jego imienia i nazwiska, a także stanowiska, jakie pełni. Zadbaj również o stronę estetyczną. Dobrze przygotowana wizytówka na sam koniec powinna być:
- estetyczna i przejrzysta – wizualnie przyjazna dla klienta, więc unikaj przesadnie jaskrawych kolorów,
- czytelna i zrozumiała – unikaj trudnych pojęć, które zrozumieją tylko specjaliści z branży,
- krótka i rzetelna – format mocno Cię ogranicza, więc nie przesadź z treścią.