Promowanie firmowego profilu na Instagramie

Pierwsze dwadzieścia lat XXI wieku zostało zdominowane przez Internet. Zwłaszcza rok 2020 i 2021 pokazują jak rozwija się rynek reklamowy w dobie spowolnienia gospodarczego.

Nowoczesne formy reklamy online nie wyparły jeszcze wszystkich z tradycyjnej formy. Zauważyć jedynie można, że reklama zewnętrza, poprzez klasyczne nośniki medialne jak radio i telewizja, zdominowane są przez potężne międzynarodowe korporacje. Mały biznes przeniósł się już niemalże w całości do sieci.

W świecie internetowej reklamy prym wiodą media społecznościowe, głównie Facebook i Instagram. Zwłaszcza ten drugi przejął na siebie największe nasilenie akcji promocyjnych. Nie ma w tym nic dziwnego biorąc pod uwagę, że Instagram ma zarejestrowanych ponad miliard użytkowników. Codziennie medium to bombardowane jest zamieszczaniem ponad stoma milionami publikacji, osiągających zawrotną ilość, ponad czterech miliardów reakcji, , takimi jak like na Instagramie i komentarze, pozostawionych przez użytkowników.

Jak promować firmę na Instagramie?

Jest kilka sprawdzonych sposobów na podbijanie skuteczności każdego firmowego profilu. Pomimo tak dużej popularności prowadzenia akcji promocyjnych za pomocą Instagrama, wiele firm popełnia kardynalne błędy, ignorując to, co jest najważniejsze i zarazem najskuteczniejsze.

O czym należy pamiętać zakładając firmowy profil na Instagramie?

  1. Nazwa użytkownika – niby nic, a jednak wiele osób o niej zapomina. Nazwa użytkownika jak i profilu (ta, która znajduje się w BIO) powinny być takie same. Warto, aby była to nazwa firmy lub coś co się z nią kojarzy. Dzięki temu łatwiej będzie nas znaleźć. Nie zapomnij o zdjęciu profilowym – logo firmy albo to czym się zajmujemy.
  2. Zdjęcia – czyli podstawowy element, w końcu pierwotnie Instagram miał spełniać jedynie rolę miejsca, na którym można publikować fotografie. Zdjęcia mogą przedstawiać różne treści związane z firmą jak i z pracownikami. Możemy pokazać nad czym akurat pracujemy i spytać naszych klientów co o tym myślą. Ważne, aby wstawiać posty regularnie (3-4 razy w tygodniu).
  3. Biogram – bardzo istotny element wymagający precyzyjnego opracowania, sprowadzającego się do zawarcie najistotniejszych informacji dotyczących firmy w tym głównie uwypuklenie profilu firmy.
  4. Profil firmowy – ważne, aby w momencie rejestracji zaznaczyć, że otwiera się profil firmowy. Dzięki temu prostemu zabiegowi użytkownik ma dostęp do wielu narzędzi, o których profil prywatny może jedynie pomarzyć, na przykład statystyki dostępne w Ustawieniach.
  5. Hasztagi – odpowiednie dopasowanie tego znacznika do publikowanych treści w jasny sposób do nich nawiązuje. To właśnie hasztagi sprawują jedną z najważniejszych funkcji na każdym profilu

Zalety aktywnej obecności firmy na Instagramie

  1. Podstawowa zaleta to możliwość prowadzenia akcji promocyjnych, praktycznie bez ponoszenia kosztów.
  2. Możliwość prowadzenia akcji promocyjnej w miejscu skupiającym tak dużą społeczność
  3. Wykorzystanie szansy na dostarczenie innym inspiracji do zapoznania się z marką własną
  4. Według wielu badań okazuje się, że dla bardzo dużej grupy użytkowników, Instagram jest miejscem do szukania inspiracji, oraz w dużej mierze opinii o firmach, produktach itp.
  5. Zakładając profil firmowy posiada się bezpłatny dostęp do statystyk związanych z prowadzonym kontem ułatwiających skuteczne prowadzenie akcji promocyjnych.
  6. Możliwość ustawienia grupy odbiorców docelowych oraz miejsca prowadzenia wszystkich akcji promocyjnych.

Oczywiście to nie wszystko, zalet jest o wiele, wiele więcej.

W jaki sposób można wspomóc budowanie pozycji na Instagramie?

Działania na Instagramie wymagają poświecenia im dużo uwagi, a co z tym związane pochłaniają bardzo dużo czasu. Można temu zaradzić korzystając z usług firm oferujących prowadzenie profilu czy tez wsparcie w tej materii.

Na polskim rynku działa wiele firm oferujących dostarczanie możliwości wsparcia rozwoju kont na Instagramie z wykorzystaniem płatnych reakcji followersów. Jedną z wiodących jest serwis Tanielajki.pl. Jest to serwis dysponujący w swojej ofercie pakietami aktywnych, realnych kont instagramowych zapewniających odpowiedni poziom reakcji. Tanielajki.pl to rzetelna firma gwarantująca sprawną obsługę kont z ukierunkowaniem na zapewnianie konkretnej sprecyzowanej i dopasowanej do profilu porcji reakcji. Korzystanie ze wsparcia oferowanego przez serwis Tanielajki.pl to bardzo dobra oferta z której skorzystało już wiele gwiazd instagramowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here