Zdjęcia biznesowe w Warszawie

Zdjęcia biznesowe to must have wszystkich osób, które chcą wreszcie zacząć zarabiać lub zależy im na rozpoznawalności w sieci. Ich wykonanie jest prawdziwym wyzwaniem, dlatego nie warto korzystać z usług pierwszego lepszego fotografa, których w Warszawie nie brakuje. Po najlepsze zdjęcia należy udać się do fotografa biznesowego.

Czym są zdjęcia biznesowe?

Zdjęcia biznesowe to temat, o którym coraz częściej słyszymy. Jednocześnie nie zawsze zdajemy sobie sprawę, czym one dokładnie są. Trzeba zdawać sobie sprawę, że zdjęcie biznesowe to coś więcej niż fotografia, którą umieszczamy na swojej stronie internetowej. Od zwykłych zdjęć różnią się tym, że są tworzone w określonym celu – mają stworzyć w głowach odbiorców wizerunek naszej osoby jako specjalisty w dziedzinie, w której się specjalizujemy. Zrobienie zdjęcia biznesowego nie jest sprawą prostą, dlatego zadanie to powinno się powierzać profesjonalnym fotografom biznesowym.

Zdjęcia biznesowe – dlaczego stworzenie wizerunku jest dla nas tak ważne?

Zdjęcia biznesowe są nam niezbędne, żeby zyskać odbiorców naszych usług i towarów, czy choćby nowych czytelników. Umożliwiają one stworzenie wizerunku, który w internecie jest niezbędny. Może się nam wydawać, że jeśli będziemy wykonywać naszą pracę najlepiej jak potrafimy, zdobędziemy klientów i będziemy dobrze zarabiać. Jest w tym oczywiście dużo prawdy, jednak w obecnych czasach może się to okazać niewystarczające. Być może nawet nikt się o nas nie dowie. Jeszcze kilkaset lat temu dobry specjalista w swojej dziedzinie nie musiał martwić się o klientów. Przede wszystkim osób, które specjalizowały się w podobnej działalności nie było tak wiele, co sprawiało, że potencjalni klienci sami ich szukali. Informacje o nich często przekazywane były pocztą pantoflową.

Współcześnie firm, które świadczą usługi i sprzedają towary podobne do naszych jest zdecydowanie więcej. Wiele usług sprzedawanych jest przez internet, co sprawia, że możemy bez problemu nawiązać współpracę z firmą działającą w innej części kraju, czy nawet świata. Odległość przestała być barierą niemożliwą do pokonania. Jeżeli nie zadbamy o pozyskanie klientów, osoba mieszkająca w tym samym budynku może nie wiedzieć, że oferujemy usługi, których potrzebuje.

Problemem wielu firm jest fakt, że są one całkowicie anonimowe. Posiadają one własne witryny internetowe, jednak nie zamieszczają na nich wielu informacji, ani zdjęć. Jako klienci lubimy jednak nawiązywać współpracę z osobami, o których coś wiemy. Przy braku możliwości bezpośredniego kontaktu potrzebujemy przynajmniej zdjęć. Na ich podstawie wyrabiamy sobie opinię o danym przedsiębiorstwie.

Zdjęcia biznesowe, czyli jak sprawić, by ludzie oceniali nas pozytywnie

Zdjęcia biznesowe pomagają nam tworzyć wizerunek w internecie. Tak naprawdę wiele nam to ułatwia. Osoby, które stale mają bezpośredni kontakt z klientami muszą pracować na swój wizerunek przez cały czas. Jeżeli naszymi klientami są przede wszystkim ludzie znajdujący się daleko, z którymi nie mamy bezpośredniego kontaktu, zdecydowanie łatwiej jest nam wykreować w ich głowach wizerunek na jakim nam zależy. Nawet jeśli po pewnym czasie wymienimy zdjęcie biznesowe, i tak będzie ono zarabiało na siebie przez wiele miesięcy, a nawet lat. Oczywiście cały czas musimy dbać o to, żeby nasze towary i usługi charakteryzowały się wysoką jakością. Jednak jesteśmy w uprzywilejowanej sytuacji, gdyż ludzie, którzy wyrobią sobie o kimś pozytywną opinie (nawet jeśli dzieje się to na podstawie kilkusekundowej obserwacji) bardzo niechętnie zmieniają zdanie.

Do kogo po zdjęcia biznesowe?

Zdjęcia biznesowe to bardzo poważna sprawa, dlatego nie można powierzać sesji biznesowej każdemu. Dobre zdjęcie biznesowe to takie, na którym nie ma żadnego zbędnego szczegółu. Jego odbiorca będzie podświadome oceniał wiele elementów (nie tylko naszą atrakcyjność) – mimikę, postawę, ubiór (w tym nawet drobne akcesoria), otoczenie. Jeżeli jakiś element będzie niespójny, odbiorca straci do nas zaufanie i prawdopodobnie zrezygnuje ze współpracy. Przykładowo właściciel firmy farmaceutycznej przedstawiającej się jako dobrze prosperująca, który będzie wyglądał idealnie – z jednym tylko wyjątkiem – będzie miał brudne paznokcie, tani zegarek, luki w uzębieniu, widoczne tatuaże lub niepewność na twarzy, prawdopodobnie wzbudzi w nas podejrzenie, że nie jest tym za kogo się podaje. Pewność, że zdjęcie spełni swoje zadanie możemy mieć tylko w przypadku, gdy zrobi je doświadczony fotograf biznesowy. W Warszawie nie powinniśmy mieć problemów ze znalezieniem takiego specjalisty. Pamiętajmy jednak, by przed rozpoczęciem współpracy zapoznać się z jego portfolio.

Jak wygląda sesja u fotografa biznesowego?

Zdjęcia biznesowe są bardzo wymagające, jednak nie należy obawiać się wizyty u fotografa biznesowego. O tym, że trafiliśmy na specjalistę sami będziemy wiedzieć. W przeciwieństwie do większości fotografów fotograf biznesowy jest w stanie zrobić świetne zdjęcie każdemu (niezależnie od tego, czy osoba ta uważa się za fotogeniczną, czy nie). Dodatkowo potrafi on zadbać, żeby klient czuł się u niego pewnie i bezpiecznie.

Zdjęcie/źródło: Andrzej Kotfis Monika Głogowska Yulia Chernyshova fotografia biznesowa fotograf Krzysztof Zaleski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here